Reklama w komunikacji miejskiej

Wiele osób w większych miastach korzysta z komunikacji miejskiej. Według danych statystycznych jest ich dziennie średnio kilkaset tysięcy. Są to między innymi osoby nie posiadające własnego auta, studenci oraz turyści.

Reklama w tramwajach, czy też autobusach dociera do rzeszy społeczeństwa i ma zasadnicze znaczenie dla promocji danego produktu i wzmocnienia jego pozycji na rynku. Jest to najlepszy i najszybszy sposób na dotarcie do największej ilości klienteli, zarówno do pasażerów, jak i kierowców i pieszych.

Reklama w tramwajach i autobusach opiera się na wynajmowaniu powierzchni reklamowych zewnętrznych (ściany pojazdów) oraz na sytuowaniu ich w ramkach podsufitowych, na tylnych powierzchniach oparć siedzeń pasażerów oraz uchwytach. Dodatkowo reklamy wyświetlane są na automatach do sprzedaży biletów oraz na monitorach LCD. Spoty reklamowe często przykuwają uwagę podróżujących oraz trwają zazwyczaj kilkanaście sekund. Około 60 % pasażerów deklaruje, że lubi je oglądać.

Najważniejszą cechą reklamy w komunikacji miejskiej jest mobilność. Codziennie jest ona w stanie dotrzeć do ogromnej liczby klientów w różnych rejonach miasta. Reklama w komunikacji miejskiej jest lepsza niż ta umieszczona w telewizji czy radiu. Nie może zostać wyłączona czy przełączona. Jest dostępna dla każdego pasażera, stanowi dla niego swego rodzaju rozrywkę podczas podróży do pracy, szkoły czy do domu. Często oprócz reklam na monitorach wyświetlane są najważniejsze wiadomości ze świata i kraju, informacje o pogodzie i sporcie oraz różne ciekawostki.